Lehet-e pénz (tőke) nélkül tisztességes pénzügyi sikert elérni? Hogyan?

Szerző: | 2022.05.17 | értékesítés, forgalom, jó tanács, látogatottság, marketing, pénzügyi siker, PR, tanácsadás

És ha igen, mi ehhez az egyik legfontosabb dolog?

Lehet, csak sokkal nehezebb és lassabb, és persze nagyobb az esélye, hogy a cél elérése előtt feladod. Lehetséges, de tudnod kell pár dolgot. És meg is kell tenned pár dolgot, nem is keveset és lehet, hogy kitartóan, hosszabb időn keresztül. Persze, ha van elég pénzed egy vállalkozás vagy márka elindításához, beindításához, felfuttatásához, nyereségessé tételéhez, stabilan működővé tételéhez, az sem garancia (csak egy kedvező tényező) a tisztességes pénzügyi sikerhez.

Nem a pénz a legfontosabb a vállalkozói sikerhez. A legfontosabb, hogy elég figyelmet tudj szerezni, hogy elég ember és elég sokszor figyeljen rád, illetve a márkád marketing üzenetére, hogy az “segít…” és “megszerzendő…”.
Ennek legegyszerűbb módja, hogy közkinccsé teszed a közösségi médián az érdekes és hasznos információid úgy, hogy azt az olvasók, nézők, hallgatók vagy maga a média rendszer (pl.: YouTube, Google (kereső), TikTok, stb.) eljuttassa egyre több és több potenciális érdeklődőhöz.

Ehhez arra van szükséged, hogy legyenek hasznos, érdekes, szórakoztató, vagy csak vágyott és fogyasztott média tartalmaid. Ezeket el kell készítened. És olyan formában tálalnod, ahogy az kívánatos, vagy szükséges mások számára és a közösségi média rendszerek számára is.
Olyan stílusban és formában kell megjeleníteni egy média tartalmat, ahogy a fogyasztók és a rendszer megkívánja. Máshogy kommunikálsz a TikTok-on vagy a LinkedIn-en, és máshogy is néz ki a dolog. Más egy bejegyzés stílusa a Facebook-on vagy egy tudományos hangvételű blogban.

Segítened kell másoknak megoldani valamit, mondjuk kiválasztanani, hogy hova utazzanak egy családi vakációra, vagy gyorsabban kigyógyulni egy betegségből, vagy éppen elindítani, vagy sikerre vinni tőke nélkül egy viszonylag állandó nyereséget hozó vállalkozást.

Én, és sok tanácsadó, ha felelős és tisztességes, akkor nem tudja megígérni, hogy sikeres vagy eredményes leszel, csak azt, hogy kisebb-nagyobb mértékben növelheti, vagy éppen csökkentheti a bukás kockázatát. 

Tehát, képesnek kell lenned mások számára érdekes és hasznos dolgokat közölni úgy, hogy azt meg is értsék, és közülük sokan továbbadják.
A látogatói forgalom elérése a sikered alapja. (Persze az is fontos, hogy a terméked, szolgáltatásod legalább jó legyen, de még jobb, ha kivételesen jó (kiváló, kiemelkedő), vagy legalább közepes minőségű, de emellett meglehetősen olcsó.) Vagy meg kell venned a (megfelelő) látogatói forgalmat, vagy el kell érned, hogy az emberek és a közösségi média rendszerek továbbadják másoknak a média tartalmadat, és így megszerezd a látogatókat.

Az is megoldás lehet a figyelem megszerzésére, hogy a terméked megjelenése vonzó, a rajta lévő információk érdekesek és jól érhetőek. Valamint kívánatos, és megtalálható boltokban. Tehát, el kell helyezned boltokban (online vagy fizikai helyeken), ahol már ott a látogatói forgalom. Ez a viszonteladók, forgalmazók megtalálását és a nekik való eladást jelenti.

Hihetetlenül sok példa létezik arra, hogy valaki blogolással, videók közzétételével felépített egy követői közösséget, akik időnként olvassák, nézik őt, mert hasznos, érdekes, stb. YouTuber-ek, TikTok sztárok, celebek, influencerek. A mai világ erről szól. A tízenévesek jelentős része ilyesfajta pályát választana. És aki ebben jó, annak nagy az esélye a sikerre, mivel sok, másoknál sokkal több figyelmet kap.

Amikor már rendelkezel látogatottsággal, azaz amikor már képes vagy figyelmet kapni, és már bebizonyítottad a követőidnek, hogy megbízható, azaz hozzáértő és tisztességes vagy, akkor felajánlhatsz nekik valamit, amit már nem ingyen kaphatnak meg, hanem fizetniük kell érte. És fognak is fizetni érte, mert…

  1. Sok-sok figyelmet tudtál szerezni. (Sokaktól és az egyes emberektől is elegendően sokat!)
  2. Meg akarnak oldani egy dolgot. És a megoldást képesek is kifizetni.
  3. Neked van ilyen megoldásod a számukra, amit gyorsan és egyszerűen tudsz szolgáltatni.
  4. Ismernek és bíznak benned.
  5. Fel tudod kelteni az erős vágyukat a beszerzésre, vagy meg tudod találni azokat, akik már erősen vágynak a megoldásra és készen állnak a beszerzésre.
  6. Téged választanak, mert jobb az ajánlatod, vagy benned jobban bíznak (kisebbnek ítélik meg tőled való vásárlás kockázatát, mint ha másoktól vennének).
  7. Kezelted a vásárlás útjában álló érzelmi akadályokat és valós kifogásokat.
  8. Eléred, hogy meghozzák a vásárlási döntést, és végre is hajtsák azt.
  9. Biztosítod, hogy ne lépjenek vissza a vásárlástól később, vagy ne küldjék vissza a terméket visszafizetést kérve.
    +1 Elég nagy a termékeden az árrés, elég olcsón szerzed be, és a neked megfelelő áron tudod eladni, hogy minden elképzelhető kiadásod után is jól, bőségesen jól járj. Talán ez utobbival kellett volna kezdenem.

De mit tehetsz addig, amíg nem tudsz elég olcsón beszerezni és elég drágán eladni, hogy nagy nyereséget és folyamatos növekedést érj el?
Amikor már van médiád (látogatottságod, látogatói forgalmad), akkor ezt is eladhatod, azaz mások fizethetnek a nálad megjelenő hirdetésekért, vagy részesedést kaphatsz a hirdetésekkel hozzájuk küldött érdeklődők tevékeségei (látogatás, feliratkozás, vásárlás) után.

Tehát vagy veszel, vagy létrehozol ingyenes eszközökkel látogatottságot, azaz figyelmet, érdeklődést szerzel meg. Ez a tisztességes pénzügyi siker kulcsa.

Persze lehetsz szuper ügyes feltaláló, vagy nagyon ügyes gyártó is, de végül el kell adnod a találmányod lehetséges jövőbeni hasznát egy befektetőnek, banknak, vagy éppen el kell adnod a legyártott, megtermelt dolgaid viszonteladókon keresztül, akik képesek a figyelem megszerzésére, hogy tovább adhassák, eladhassák a tőled kapott dolgokat.

Légy mások szemében hozzáértő és segítőkész és szerezz meg egyre szélesebb körben, egyre több figyelmet és érdeklődést!
(Nem elég csak mások szemében segítőkésznek és hozzáértőnek látszani, hanem tényleg annak is kell lenni! Ehhez pedig több és több tudásra és gyakorlásra van szükség. A nagyobb hozzáértés csökkenti le az üzleti kockázatot. Ebben segíthetnek a jó könyvek, oktató anyagok és a tanácsadók, mentorok.)

Az email-t és a hagyományos postai címet és telefonszámot nem is említettem, pedig ezek még mindig a legfontosabb kommunikációs csatornák. Iratkozz fel kérlek te is azzal, hogy írsz nekem most erre a címre:

  • laszlo [@] berndt.hu – 

Segíts valakinek azzal, hogy ezt megosztod. Mondjuk nekem! Megért ez egy megosztást? 😉

Facebook hozzászólások

Küldj üzenetet

6 + 5 =